travellers message - Reisverslag uit Sydney, Australië van thijs querido - WaarBenJij.nu travellers message - Reisverslag uit Sydney, Australië van thijs querido - WaarBenJij.nu

travellers message

Door: thijs

Blijf op de hoogte en volg thijs

26 Maart 2009 | Australië, Sydney

terug in sydney sinds een uurtje en ben weer in maroubra junction omdat matthias zijn oplader van zijn telefoon in ons appartement vergeten was.

morgen is matthias jarig en dat wilde hij graag in sydney vieren dus we moesten zowieso terug naar sydney voelt wel raar om niet naar school te hoeven en toch hier te zijn :S

even een beeld schetsen wat ik allemaal heb doorgemaakt hier.

ongeveer anderhalve week geleden zijn we vertrokken van mijn appartement in maroubra, we zijn toen over wollongong naar het zuiden vertrokken om coast hoppend naar melbourne te gaan.

in de eerste nacht sliepen we in een national park in jervis bay prachtig op een parkeerplaats, we zijn in die nacht naar het strand gewandeld hebben daar een mooi vuur gemaakt en zaten daar van de sterren te genieten met een biertje.
je kan dan zelf wel bedenken dat we toen wel een super gevoel voor de komende reis! :)

na jervis bay zijn we naar narooma gereden en vervolgens naar port albert dat is vlak bij melbourne voordurend mensen ontmoetend (lees vooral backpackers)
om vervolgens in melbourne aan te komen!

ik zal even een kleine beschrijving geven hoe ons leven eruit ziet:
we slapen in de kofferbak met zijn 2en met de middenbank dubbel geklapt en dan is het eigenlijk best wel ruim
alle spullen moeten we elke dag van achter naar de voorstoelen en weer terug verplaatsen, eten betekend met een klein gas toestelletje en water uit flessen.
als we de luxe hebben om te douchen is dat vaak langs de weg in een bezine station of op het strand.

we moeten best wel creatief zijn om het beste ervan te maken maarja je leert er wel de kleine dingen in het leven van te waarderen ik mis bijvoorbeeld ontzettend een stoel. ;)

I.i.g. ik was bij melbourne gebeleven.
toen we melbourne inreden waren we zo aan het rond kijken of we zagen waar we heen moesten dat we niet opmerkten dat we een e-Toll waren beland dat is heen heel klein bordje aan rand van de weg waarop staat dat je een hele hoge boete krijgt als je niet van te voren hebt betaald voor de toll op internet...
tja jammer dus we hebben op internet een boete moeten betalen nu zijn we heel erg gebrand op toll wegen vandaag weer een gepasseerd maar daar konden we gewoon met cash betalen.

melbourne is een heel erg artistieke stad bijna elk gebouw heeft wel iets bijzonders en ze hebben 2 soorten trams: de soort die we in holland zien en voor de toeristen een tram die in LA word gebruikt :)

na melbourne zijn we (toll wegen vermijdend)naar de great ocean road gegaan (de staat van de weg was hellaas niet zo "great" arme seb)via de great ocean road zijn we bij de 12 apostles beland en het is heel bijzonder maar ze hebben het daar heel erg uitgemolken met een gigantische parkeerplaats waar 30 bussen vol met chinezen en jappen stonden dus het was een beetje vol met mensen daar ... jammer ... (toch een paar mooie foto's genomen ;)

daarna door naar Canberra (The Capital City) zijn daar in het parlament house geweest ontzettend mooi en ook wel gaaf om de senaat van binnen te zien :)

nou mijn handen zijn weer lam van het typen en we moeten nu nog naar noord syndney rijden (manly) om daar te overnachten ik weet niet wat de politie doet als we hier op de parkeerplaats in de buurt verblijven ;)

lfs thijs

• 26 Maart 2009 - 20:53

Inge:

Het is niet te geloven , ik denk dat dit bericht er net opstaat ! Ik ben de eerste !
    Zo Thijs , jullie hebben al heel wat kilometers gemaakt ! Seb brengt jullie tot dusverre veilig across the country ! Houden zo , mooi werk ! Klinkt allemaal heel avontuurlijk , heerlijk die vrijheid ! geniet er maar van , dit is echt uniek ! De hartelijke felicitaties aan jouw reisgenoot !! Hele goede reis verder , groeten en liefs , Inge

• 27 Maart 2009 - 08:20

Marjolein:

Ha Thijs!!! Het klinkt allemaal geweldig mooi wat jullie meemaken.Is het nog steeds zomer daar en mooi weer ? Heel fijne tijd samen en spreek Seb maar bemoedigend toe, want hij krijgt veel voor z´n wielen zo te horen. Goeie reis !!
    Liefs van Mam

• 27 Maart 2009 - 10:46

Jacoline:

Wat leuk om wat van je te horen! Nog gefelciteerd met matthias!
    Ik zit nu vlak bij je: zuid kora is de bestemming bij mij geworden.
    Reis hier samen met een koreaan die ik heb ontmoet in Malta,echt heel gezellig.
    Het is zo'n totaal andere wereld hier, kijk mn ogen uit.
    Wanneer kom je eigenlijk terug?
    Geniet echt heel erg want voor je t weet is de tijd alweer om!
    Zoen

• 30 Maart 2009 - 09:31

Bart:

Gek idee hoor, jij down-under, Jacoline in Zuid-Korea, Daan op Curacao, etc. En alle ouders maar thuis bij de open haard..
    Blijf onder de indruk van je onderneming. Tof dat je ook weer foto's hebt geplaatst. Wat een mooie auto! Misschien wel goed idee om bij de foto's korte titel te plaatsen, zodat we weten waar e.e.a. zich afspeelt (hint...:).
    Lieve Thijs, we leven mee en genieten van je avontuur. Enjoy every minute of it (en rij voorzichtig...sorry, moest weer even).
    Big hug, pap

• 01 April 2009 - 11:34

Willemijn:

Broertje!!

Ik ben echt stik jaloers. Tis maar dat je het weet!!
    Hier begint de lente ook al aardig te komen. Eindelijk!! Leuk dat er weer wat foto´s geplaatst zijn. Maar zoals je weet ben ik heel hebberig... dus meer meer meer!! :D
    Geniet je ook een beetje voor mij?
    X

Je Zus

• 02 April 2009 - 08:57

Agnes (en Daan!):

Ha die Thijs,
    Wat enorm leuk om al die foto's te zien, je verhalen ga ik later lezen. Met veel weemoed denk ik terug aan onze twee vakanties in Australie. Kangeroes, die soms uit je hand komen eten, die ongezellige maar super functionele bbq-plaatsen op campings, kristalheldere zee, altijd zon (in mijn herinnering), gezellig Melbourne en nog veel meer. Je hebt nu nog een maandje te gaan, geniet er nog maar even flink van enne....'no worries mate!!!' :-)

• 02 April 2009 - 09:00

Agnes (en Daan!):

Om misverstanden te voorkomen....het gaat hier om de hond Daan

• 02 April 2009 - 14:54

Tanja:

Hee Thijs!
    Ten eerste, een beetje laat, feliciteer Matthias!
    zo te horen hebben jullie het wel naar jullie zin!;) Mooi zo! Leuk die foto's!=)wel jammer dat het nu wat minder weer daar is... Hopelijk houd het snel op met regenen en kunnen jullie weer gewoon onder aan de berg slapenxD Nou doe voorzichtig met seb en geniet ervan!!
    Liefs,

• 06 April 2009 - 09:54

Opa En Sanne:

Lieve thijs, je berichten en foto's hebben we met bewondering bekeken, wat een geweldige ervaring doen jullie toch op! Je zal wel met enige spijt straks terugkeren van deze prachtige en ook wel spannende reis, maarja..thuis is het ook heerlijk vertoeven en ik denk dat Bart weer staat te popelen om samen met jou weer een wedstrijdje te varen. Een hele goede reis voor jullie beide en laat vooral iets horen als je weer thuis bent. Liefs, je opa en Sanne