leuke dingen meegemaakt! - Reisverslag uit Sydney, Australië van thijs querido - WaarBenJij.nu leuke dingen meegemaakt! - Reisverslag uit Sydney, Australië van thijs querido - WaarBenJij.nu

leuke dingen meegemaakt!

Door: thijs

Blijf op de hoogte en volg thijs

15 Februari 2009 | Australië, Sydney

Haaihaai

Ik schrijf maar weer eens uit het inmiddels koude sydney!

Het weer is hier altijd zeer veranderlijk eerst hadden we hier een hitte golf van 4 dagen (40+ C!) en nu regend het hier en moeten we met een trui aan slapen!
Elke dag is hier op het nieuws over de bosbranden en over dat iedereen maar moet doneren want ze zeggen zelfs hier op het nieuws dat het een van de grootste nationale rampen is uit de geschiedenis van Australie, en dan nog te bedenken dat het noorden (Queensland) te maken heeft met zware overstromingen.

Nou dat was zo een beetje wat ik hier dus elke dag op de televisie zie maar ik maak zelf gelukkig ook heel veel dingen mee hier in sydney!
In de vorige keer dat ik schreef was ik vergeten te schrijven wat voor een rare dingen hier soms gebeuren (raar maar leuk!)

Bijna 2 weken geleden op dinsdag hadden we met een paar klasgenoten afgesproken om na school uit te gaan en omdat een biertje hier best wel aan de (zeer) prijzige kant is is voordrinken het beste alternatief aleen mag alcohol niet in het openbaar gedronken worden in de meeste plaatsen in sydney, ach we zijn jong en een beetje spanning moet er overal wel in zitten toch dachten we (ik en mijn klasgenoten) we zijn toen met wat drankjes naar het hyde park gegaan en hebben daar wat gedronken terwijl we continu om ons heen keken of er geen politie rondliep maar dat was gelukkig niet het geval wel kwam er na een tijdje een jongen aanlopen die overduidelijk al ietsie te diep in het glaasje had gekeken…
Hij kwam naar ons toe en vertelde ons dat hij niemand had om mee te chillen en hij zag er wel oke uit dus besloten we om hem bij ons te laten zijn.
Helaas was het die dag niet zo mooi weer en begon het te regenen toen we net een half uurtje in het hyde park zaten. De jongen die ons vertelde dat hij Canadees was vertelde ons ook dat hij die ochtend aangekomen was en dat hij in het Marriott hotel sliep met zijn moeder, hij vertelde dat hij de kamerpas had en dat hij ons wel kon mee nemen naar het hotel, wij vonden dat natuurlijk wel prima het Marriott is niet zo’n slecht hotel!
We hebben toen op het dak van het Marriott onze drankjes gedronken met een geweldig uitzicht!

Nadat we aardig wat te veel gedronken hadden gingen we door met ons originele plan (uitgaan) we zijn toen naar The Gaff gegaan omdat dat de club to be is voor de dinsdagen ik wist toen nog niet waarom maar ik kwam daar om middernacht acher toen een man in de microfoon schreeuwde of we wel klaar waren voor de weekelijkse wet T-shirt contest!
De wedstrijd was voor alle nationaliteiten. De wedstrijd was aleen wat losser dan een normale wedstrijd want dit leek meer een wedstrijd wie het meeste kleren uit kon trekken het waren regelrechte stripteases het was dan ook ten strengste verboden om camera’s mee te nemen.

Zo zie je maar wat er allemaal kann gebeuren van een dronken canadees naar het dak van het Marriott en dan naar een wild wet T-shirt contest.

afgelopen week hebben we op school mock exams gehad (oefen examens) en ik moet nog een onderdeel doen morgen (spreken) maar ik sta nu al op een 78% score dat betekend hier een "B" 2% hoger en ik heb een "A" yeah!
dat is precies waar ik hiervoor ben!

nouja ik wens jullie in nederland (en de rest van de wereld als iemand het leest) een hele fijne tijd toe!

thijs

  • 15 Februari 2009 - 09:17

    Marjolein:

    Jeeee, Thijs, at klinkt dat allemaal goed !! In de eerste plaats dat je weer beter bent (lijkt me), maar dat je fun hebt en ook nog je punten scoort. Super!!Hier waart het griepvirus ook rond. Pap is net weer herrezen en ik ben ook wwer aan de beterende hand.
    De bosbranden zijn hier ook iedere dag op het nieuws. Het ziet er erg angstaanjagend uit.
    Koud en regen is voor jullie misschien niet zo fijn, maar voor de bosbranden de enige remedie.Hier voorlopig ook alleen maar koud en regen, dus je mist niets.
    Geniet !!!Liefs van Mam

  • 15 Februari 2009 - 18:26

    Monique:

    Hey thijs,

    Voor het eerst op je site en het ziet er allemaal fantastisch uit en klinkt helemaal goed. Wij willen graag wat zon van jullie want het is hier echt soep, snert, weer. Gaaf dat je score zo hoog is evenals het uittrek percentage van de "Wet"t-shirt contest. Zo krijg je nog eens wat te zien. Heel veel plezier en zet je ons ook op je maillijst. lfs 4x verhage

  • 17 Februari 2009 - 20:55

    Inge:

    Jij vermaakt je wel , zo te lezen Thijs !!!
    Super leuke verhalen ! Verheug me alweer op de volgende !
    Succes met de examens , hopelijk heb je nu de A status ?!
    All the best en liefs , Inge

  • 19 Februari 2009 - 19:49

    Eef:

    Ha Thijs, vandaag had ik je moeder aan de lijn omdat ik een beetje bezorgd was of je in de buurt van de bosbranden zit. Maar nee, ik kan nu lezen dat je met heel andere zaken bezig bent.
    Geniet van je tijd daar

  • 23 Februari 2009 - 07:28

    Tanjaa:

    leuke berichten!
    jij vermaakt je wel daar!;)
    Have fun en geniet ervan!!

    X

  • 25 Februari 2009 - 15:23

    Stephan:

    NEGERTJE!!

  • 02 Maart 2009 - 07:40

    Inge:

    Hoi Thijs !
    Hoe zijn je examens afgelopen ?
    Vieren ze in Australie eigenlijk ook carnaval ? Heb je misschien lekker een paar vrije dagen gehad ? Time flies he ! binnenkort lekker op reis ? verheug me op een berichtje van je !!! dag , veel liefs , Inge

  • 05 Maart 2009 - 11:25

    Inge:

    Hoi Thijs ,
    Gisteren , woensdag ,hebben Paul en ik heel gezellig een hapje gegeten bij Bart en Marjolein . Marjolein had heerlijk gekookt ! We konden weer even gezellig bijkletsen en zo hoorde ik dat aanstaande zaterdag een spannende dag voor jou wordt !!
    heel veel succes !!! Gaat vast en zeker lukken ! Duimen voor je ! Dag , veel liefs , Inge

  • 09 Maart 2009 - 07:00

    Inge:

    en.........? Is het examen goed gegaan , denk je ?!!
    Nu lekker op reis en alleen nog maar genieten !!! Heel veel plezier en goede reis ! Dag ! Liefs , Inge

  • 10 Maart 2009 - 12:00

    Pien:

    Zozo! ik heb je verhalen weer gelezen en volgens mij heb je het wel lekker naar je zin!
    :D kijk uit naar de volgende! have fun!

    Liefs Pien

  • 12 Maart 2009 - 16:18

    Bart:

    Zaterdag de grote examendag!!

    Heel veel sterkte met deze laatste en spannende loodjes!

    We duimen,
    XX pap

  • 13 Maart 2009 - 14:59

    Inge:

    Sorry Thijs , ik dacht je vorige week zaterdag het examen had ..... ik begrijp uit Bart zijn bericht dat dat aanstaande zaterdag is !
    Dan heb ik voor niks zitten duimen ! Maar morgen doe ik het weer ! heel veel succes !Liefs , Inge

  • 16 Maart 2009 - 09:12

    Tanjaa:

    Thijs!
    Hoe is je examen gegaan!?
    Ik heb geduimd voor je hoor! =)
    We spreken elkaar wel weer;)
    Liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

thijs

Actief sinds 07 Jan. 2009
Verslag gelezen: 50
Totaal aantal bezoekers 6116

Voorgaande reizen:

14 Januari 2009 - 06 Mei 2009

australies avontuur

Landen bezocht: