berichtje uit een snikhete supermarkt - Reisverslag uit Sydney, Australië van thijs querido - WaarBenJij.nu berichtje uit een snikhete supermarkt - Reisverslag uit Sydney, Australië van thijs querido - WaarBenJij.nu

berichtje uit een snikhete supermarkt

Door: thijs

Blijf op de hoogte en volg thijs

26 Januari 2009 | Australië, Sydney

yeah! weer een bericht van thijs :)

ik zit hier nu (maandag 26jan 1:34pm)in een snikhete supermarkt om het thuisfront maar weer eens een berichtje te schrijven.

ik heb afgelopen week geprobeerd om foto's te uploaden maar dat was niet zo'n succes, je moet hier naar speciale internet gelegenheden waar ze SD kaarten in de computerkaarten kunnen lezen.

ik heb de afgelopen week syudney een klein beetje verkend en heb natuurlijk ook gewoon een hele week school gehad (wat eigenlijk best wel intensief is)

laat ik eerst maar eens wat vertellen over school.
ik moest natuurlijk afgelopen week eerst een test doen om te kijken in welk niveau ik het beste thuis hoorde, dit bleek een FCE course te zijn.
eigenlijk direct de middag na de test moesten we al naar de les en was het direct er vol tegen aan we hadden ook al direct huiswerk meegekregen voor de volgende dag.
mijn school dag ziet er ongeveer zo uit: mijn wekker gaat om half 8 dan is het douchen tasje inpakken soms wat huiswerk doen dat ik nog niet afhad kamer beetje op orde maken, en dan ontbijten om kwart over negen daarna ga ik samen met een duitser die ook in georgiahouse woont lopen naar central dat is ongeveer een dikke 10 minuten dan is het wachten op de metro en komen we meestal zo rond kwart over 10 aan bij school.
we beginnen met lessen om half elf en hebben dan 2 uur les daarna een uur lunchpauze en een uur examentraining waar we elke dag een ander type examen voorgeschoteld krijgen, dan is het van half drie tot half 5 weer gewoon les en dan is de school dag voor dat gedeelte over :)

soms gaan we na school met een aantal mensen naar het strand wat heel gezellig is!

ik zit in de klas met 2 zwitserse 1 italiaanse 1 spaanse 1 duitser en 4 nederlanders.

in het huis waar ik nu woon voel ik me helaas niet heel erg thuis het huis ziet er helaas ook zeer onverzorgd uit..
in de keuken zijn echt heel erg veel vliegen en de douches geven niet altijd koud of warm water en we moeten de douches en toiletten met ongeveer 20 delen wat redelijk veel is... ook zijn er s nachts veel dronken mensen in de buurt die keihard brullend door de gangen lopen... afgelopen week was er ook een gevecht in het huis...
kortom, niet heel fijn om in te wonen dus ik ben met de duitser uit mijn klas opzoek gegaan naar een ander appartement en nu hebben we wat gevonden in marumba junction wat echt heel veel beter is het enige maar was dat we wel vooruit 850 dollar moesten betalen als borg en dat we tot eind maart moeten betalen terwijl ik rond de 15e waarschijnlijk weg wil.
maar de duitser en ik hebben besloten dat het het waard is om de prijs in dit geval maar even voor lief te nemen en de buurt is daar ook veel veiliger gelukkig.

nou ik heb inmiddels pijnlijke handjes van al dat typen en ik ga zo nog even naar het strand ik weet nog niet zeker waneer ik weer een internet gelegenheid tegen kom om foto's up te loaden maar ik denk dat dat wel lukt komende week

heel veel liefs van mij!

  • 26 Januari 2009 - 08:16

    Bart:

    Ha lieve Thijs,
    Wat heerlijk (en goed van je!) om zo regelmatig een bericht te sturen. Opleiding lijkt flink aanpoten. Hopelijk lukt het en heb je ook steun aan elkaar. Wat houdt een FCE course eigenlijk in?
    Geef ajb, zodra je die hebt, je australische gsm-nummer door. Ik wil ff afstemmen over je huis-move en vooral, als je dat wilt, wat wij richting InterLanguage kunnen betekenen voor je.
    Nou Thijs, ik blijf uitzien naar je berichten (én foto's!). Zodra je fotobox vol is zal ik als cadeau extra fotoruimte geven..:).
    Heel veel liefs en big hug, Pap

  • 26 Januari 2009 - 15:39

    Marjolein:

    Hey Thijs,
    Fijn in je berichten te lezen dat het goed met jegaat. Wel buffelen op school, zeg !Heb je al gesurfd en gezwommen of is het water te koud ?
    Ben benieuwd hoe je nieuwe onderkomen is.Is er ook een gemeenschappelijke bbq ?

    Die borg moet overal , zegt Bertien, maar zie alles zwart op wit te krijgen, anders krijg je die borg niet terug
    Ben benieuwd naar je foto's.dag,dag, heel veel liefs van Mam

  • 26 Januari 2009 - 21:17

    Inge:

    Hoi Thijs ,
    Zo , dat is een vol progamma ! Hoe laat wordt het eigenlijk donker bij jullie ? Heb je na school nog wel de tijd om lekker naar het strand te gaan ?
    Ik hoop dat je je gauw lekker thuis gaat voelen op het nieuwe adres .
    Elke avond voordat ik ga slapen , kijk ik even of er weer een berichtje is en leef ik met jouw avonturen mee . Ik vind het maar wat stoer zo helemaal alleen ! Petje af ! Heel veel succes en heel veel plezier , liefs , Inge

  • 27 Januari 2009 - 17:26

    Marjolein En Bart:

    Leuk zeg, die foto´s ! Wie zijn het en wat voor diertje is dat? Staat je duitse huisgenoot er ook op? Hoeveel foto's kun je kwijt op de huidige site? Veel vragen, hopelijk snel (weer) veel antwoorden en nieuwe wetenswaardigheden! Veel liefs, pap en mam

  • 27 Januari 2009 - 22:59

    Daniel:

    Lijkt erop dat je in een soort van studentenhuis zit. Wen er maar aan!!

  • 28 Januari 2009 - 11:06

    Inge:

    Wauwwww dat strand !
    Leuke fotoos en lekker warm bij jullie . Hier zijn de nachten weer ijskoud , maar overdag boven nul en zonnig , dus schaatsen zit er nog niet zo in . Ik zou wel met je willen ruilen !!
    Maak er een mooie tijd van , veel liefs , Inge

  • 29 Januari 2009 - 21:00

    Daan B:

    Bondi Beach! Goed om wat van je te horen.
    En die foro's doen weer herrineringen opwaaien.
    Heel veel plezier daar en voor tips kan je altijd mailen!

    Groetjes vanuit Curacao

  • 30 Januari 2009 - 17:45

    Daan Querido:

    Lieve Thijs,
    wat vind ik het geweldig dat je die grote stap naar de andere kant van de wereld hebt genomen. Ik ben gewoon jaloers op de wijze waarop je de grote stap hebt genomen om in je eentje dit grote werelddeel Australie te verkennen.
    Onze gedachten zijn vaak bij je en we wensen je in deze tijd niet alleen het allerbeste toe, maar vooral ook een schat van onuitwisbare indrukken, die je gedurende je hele leven van grote waarden zullen zijn!!
    We blijven je volgen en nogmaals heel veel goeds en een hartstikke fijn verblijf aldaar. Je opa!

  • 30 Januari 2009 - 17:48

    Pien Querido:

    Haaaa Thijs!!!!
    Voor mij was het bericht dat je naar Australie ging heel plotseling... maar gelukkig kunnen we je volgen op deze site:D
    Hartstikke leuk!! Ik wens je een super tijd en dat je maar ontzettend veel leuke dingen mag ontdekken en zien. Geniet ervan. Keep in touch, lfs Pien!

  • 30 Januari 2009 - 18:32

    Nicolette:

    Hoi Thijs!
    Leuk om te lezen hoe je het hebt in Aussie!
    Hoop dat je je draai kunt vinden.
    Helaas was het foto's kijken niet meer gelukt voorje wegging, maar op hyves kun je af en toe nieuwe kiekjes vinden!

    Groet en tot een nieuw bericht!

    Nicolette, Fantasia

  • 01 Februari 2009 - 20:45

    Marjolein:

    Hoi Thijs,
    Je kunt 100 foto's extra plaatsen !!
    We zijn benieuwd....
    Veel liefs,
    mam

  • 02 Februari 2009 - 16:28

    Bart:

    Thijs,

    Ik probeer jouw nieuw onderkomen te vinden op Google Earth / Maps, maar dit lukt nog niet. Tenminste niet op de naam "Marumba Junction", zoals jij schreef.
    Wel vond ik "Maroubra Junction". Is dit de nieuwe plek?

    Geef maar snel door het exacte adres. Hardstikke leuk om dan te zien waar je precies zit!

    Veel liefs, pap

  • 04 Februari 2009 - 19:09

    OpaQ:

    Hoi Thijs, Leuke en jaloersmakende foto's tot nu toe, maken ons een beetje warm in deze miezerige kou alhier. Ga door met je studie en genieten van je grote buitenkans om dit wereld deel te leren kennen. Liefs van Paula en mij. Opa.

  • 05 Februari 2009 - 07:26

    Inge:

    Lieve Thijs ,
    Hoi !
    Zit je intussen al in je nieuwe appartement ? Zal wel een hele opluchting zijn ! Hoop dat het je nu goed bevalt , maar dat zal vast wel !!!
    Fijn hoor !
    Hoe is het op school ? Aanpoten zeker ?! En dan met je duitse vriend wel engels praten !
    Heb je al veel gezwommen ? Het schijnt extreem warm te zijn ! Heb je de Australian Open ook een beetje kunnen volgen ?
    Ik kijk uit naar een volgend berichtje van je !!
    Dag , heel veel plezier en liefs , Inge

  • 06 Februari 2009 - 14:57

    Karmijne :

    hey Thijs,

    Hoe gaat het daar?????
    Lekker aan het bruin bakken??
    Ik hoop dat je het erg naar je zin hebt daar down under hahahaha!!!
    Ik ga morgen snowboarden(op een baan hoor, niet in de open lucht) en ik wilde nog even vragen of ik je helm echt mag lenen. Dat vond ik wel zo netjes om even te doen.
    Nou dan wens ik je nog heel veel plezier daar down under en wel zorgen dat je een echte surfer word hoor, want dat hoort wel zo te zijn als je uit Australië terug komt hahaha.

    Groetjes van Karmijne

  • 08 Februari 2009 - 17:35

    Neger Met De Mustang:

    THIJSJE!!! NEGERTJE!! xD

  • 09 Februari 2009 - 07:59

    Inge:

    heeee wat leuk al die fotoos !!! wauhhhhh!!!
    appartement ziet er super uit !

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

thijs

Actief sinds 07 Jan. 2009
Verslag gelezen: 311
Totaal aantal bezoekers 6115

Voorgaande reizen:

14 Januari 2009 - 06 Mei 2009

australies avontuur

Landen bezocht: